Thursday, July 19, 2012

Selamat Menyambut Bulan Ramadhan.....:)

Hr nie khamis sok macam biasa la aku cuti.......walaupun sehari rasa sgt2 best sbb dapat habiskan masa bersama hubby ngan anak dara manjaku yg dah pandai berkata2...(guna bahasa jerman...hihihi).........dan sok jugak aku ingat nak menziarah rumah kecil abang aiman...lama dah tertangguh...sory sayang.....:(

Malam nie kita tgok anak bulan Ramadhan kan :).....samada sok atau lusa kita akan berpuasa....n3 kali nie aku nak ucapkan SELAMAT MENYAMBUT RAMADHAN AL-MUBARAK DAN SELAMAT BERPUASA....pada semua teman2ku.......semoga kedatangan bulan yg mulia nie memberi kita seribu keberkatan.....Insyaallah :)

Tahun nie jugak tahun ke4 aku berpuasa sbg isteri....aku ingat lagi......
2009........tahun pertama aku bergelar isteri dan preggykan arwah abg aiman......
2010.......aku berpuasa sebagai seorang ibu yang tiada anak disisi......:(
2011.......tahun nie aku puasa setengah bulan jer sbb berpantangkan aira.....dan kali nie aku ada sorang puteri cumel disisiku..........alhamdullilah ...
2012.....dan ramadhan kali nie aku harap dapat mempertingkatkan lagi ibadahku kpd Allah S.W.T....
.....dan puasa nie jugak aira dah umur setahun+......hhhmm macmana la telatah aira nanti...hihi


sources : upindanipin.com.my

....................................................................................................................................................................


aku selit2kan sikit citer lain yer...hihihi...pg2 sampai opis ada akak cleaner bawak mai sample coklat cake....dia tolong jual bagi pihak Kak Na (staff kat travel agensi kat bwh opisku)...Kak Na nie pulak tolong jiran dia promote cake nie.....trial cake macam pic kat bawah nie rm3.00......kena rasa2 dulu nanti kalau sedap baru bole order utk raya nie.....:)

Laku betul cake nie dekat2 50 bekas semua sold out...hihihi....yeala mula2 tak mau beli...kan selalu kalau coklat cake nie sama jer rasa kan.....pastu kak cleaner nie pandai dia ofer suh rasa sample....kalau org ofer mesti la nak kan....dah rasa hhmmmmm sedap pulak...sekali colek sedap ...dua kali colek pun sedap...kali ke3 kena beli la......

aku suka sebab tak manis sangat...rasanyer kukus kot....pastu testur dia lembut n ada macam sarang2 semut sikit macam cake apam gula hangus tu...letak pulak dalam peti ice.....hhhmm super gitu..........





Minggu nie jugak minggu tak berapa sihat bagi family aku..mungkin sbb cuaca yg tak menentukan.....mula ngan hubby...pastu si aira.....aira tu demam sbb cacing...tapi skrg dah okey...nanti aku kongsi petua pasal nie yer..... pastu aku pulak selema sekali ngan batuk n pedih tekak......jadi minggu nie ice2 semua CANCELL ok......makan pun tak berapa nak lalu.....nie la yg aku makan time lunch....

Tempat kat bawah nie port baru kami....lokasi kat jer ngan makhamah tinggi alor setar.......aku order bihun sup perut........

 



Tadi plak layan tom yam, nasi putih n terlur dadar.....kalau nak makan macam nie selalu aku akan syer jer ngan opismate aku....kami order semangkuk jea tomyam seafood, tapi yg lain 2 la...satgi makan sepinggan pulak...hihiihi...

sebab per kami kongsi macam nie...hihihi....mesti la nak save kan......total hg utk semua2 nie RM 9.00....Kalau makan syer sorang RM 4.50 jer....sama kenyang macam mkn asing2 jugak........:)


 \



P/s  : Hhmmm tak sabar nak sahur.........hihihi...



12 comments:

  1. sedih baca kisah ida bln pose tanpa ank dsisi.. tentu ida tabah..alfatihah buat arwah abg aiman..

    cuaca skrg mmg x tentu..kalu kat tganu ni cuaca mmg agk panas jg.
    ksempatan ni,saly ucpkn salam ramadhan buat ida sefamily..:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. saly....alhamdullilah Allah bg kekuatan pada ida.....tue la cuaca tak menentu..kat sini kdg2 panas kdg2 hujan....hihihi
      ida pun nak ucapkan selamat menyambut ramadhan buat saly n family yer :)

      Delete
  2. selamat berpuasa :)
    nanti jgn lupa buat entry pasal cacing tu tau, teringin jugak nak tahu :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. selamat berpuasa jugak Nur...Okey nanti ida syer yer...hihihi

      Delete
  3. selamat menyambut bulan ramdhan 2012...semoga kita semua sempat merasa nikmat ramadhan tahun ini sampai ke penghujung nya...nampak sedap sangat kek coklat tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Su.....ida pun nak ucapkan selamat menyambut bulan puasa......Insyaallah semoga kita sama2 mendapat keberkatan....sedap bila cuba nak lagi terus beli...hihihi

      Delete
  4. Replies
    1. Mummy...selamat berpuasa jugak buat mummy n family yer...:)

      Delete
  5. selamat menyambut ramadhan,semoga ramadhan ini lebih baik buat kita dr yg sebelum2 nya insyaAllah..salam kenal ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. mama aryan...makaseh sudi singgah kat blog ida nie....harap2 macamtue la...moga2 tahun nie lebih baik dari thn sebelumnyer.....amin...

      Delete