Wednesday, July 11, 2012

Kepok lekor ......

Dulu aku penah citer yg aku n hubby memang penggemar kepok lekor kan..tapi tak mau la kepok lekor yg liat tue...huhuhu.....baru2 kami nie shopping brg dapur kat mydin....jalan punyer jalan ternampak ready made kepok lekor...sblm2 nie macam tak nampak pun...hihihi.....

Tak mau pikir pjg dah terus beli walaupun takde dlm senarai kami.....selalunya kalau nak beli barang2 dapur aku yg akan buat senarai..tulis siap2 brg2 nak beli....agak2 tahan sebulan.....senang kan macam tu.....senarai tue selalunya aku ambik masa hampir seminggu gak....bukan senang nak kena pikir tau brg apa nak beli....nanti takut membazir lak.....

Macam sblm nie byak gak benda aku beli membazir tak guna macam sos bbq....sejak beli tak penah skali pun aku buat.....so aku kena pikir jgn tak pikir...hahaha..pastu next step tunggu jer  hubby ckp "jom kita" ..so terus terjah jer....lagi satu hubby ckp aku nie accountant dia.....hihihihi.....

Elok2 jer kami otw nak balik baru teringat kami tak beli pun sos pencecah....alamatnyer kena mkn dgn sos jea la....tapi kali ke2 mkn aku buat sendri tau sos cecah...rasa dia sama mcm yg org jual...hihihi...resepi nie pun hasil ciptaan opismate aku.......nanti bila2 aku syer kat sini yer.......kepok lekor brand Noba nie jual 1 pek anggaran 1kg....byak tue 3 kali makan baru habis...mkn lak time mlm2 jer...punah dietku.....hihihi.....
dan semasa n3 ni ditulis kepok lekor tue dah selamat pun ditelan kat dlm perot kami ....hahaha....dah 3 kali aku makan..conclusionnyer rasa lembut n tak liat........sedap budak2 pun leh makan.....:)











6 comments:

  1. menarik....

    sbb da jemu mkn kepok lekor liat kat cni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lia...mujurla kepok lekor nie tak liat.....hihihi

      Delete
  2. Replies
    1. wina....ida suka gk....dia garing n rapuh jer kan....

      Delete
  3. brand ni memang antara yg sedap kan..sy pun selalu beli

    ReplyDelete