Thursday, June 14, 2012

Petua Sabun................

Salam bersiaran di pagi hari yg tenang nie....hihihi....tak macam marin tak keruan aku dibuatnyer....pernah tak anak2 kawan sekalian jatuh tak kira la jatuh tersembam ke....jatuh dari katil sampai benjol kat dahi @ atau jatuh terkena lantai sampai bengkak kat kepala......

nak dijadikan cerita...sebelum nie aku dah train aira turun katil..dalam entri   turun katil..alhamdullilah memang tak pernah jatuh lagi.....tapi yg paling aku tak sangka akibat keaktifan aira yang agak terlampau dah 2 kali dia terkena benjol kat dahi....

First terkena kerusi make up aku....


Aira tarik2 kerusi tiba2 kusi tu tersekat kat tikar last2 sekali ngan dia terjatuh...terkena dahi aira....hhhmmm.....

Second lak.....


Meja yg lapik tv tue.....sebelum nie okey jer....rasanya malam tu aira terlicin sebab tabiat aira suka sangat terbalikan botol susu...ala-ala macam nak merenjis pengantin tue.....hhhmmm buat mama lebih berhati2 lagi....kena dahi lagi...hampir sama dgn tempat hari tue...kebetulan pulak malam tu aira demam...sekali ngan aku nangis tersentap aku.....aku nangis sebab menyesal aira jatuh betul2 depan aku....rasa macam tak patut jadi kan....maafkan mama aira...:(

nie lak gambar yg aku ambil masa first dia terjatuh dulu....picture yg second terhantuk tue tak de hati aku nak snap...mana taknyer sekali ngan aku nangis....

Benjol kat dahi .............



Tiba2 lak keluar picture sabun...ada kena mengena ke...yup memang ada kena mengena....sangat2 penting bagi aku....sebenarnya aku dapat petua nie dari opismate aku....masa anaknyer 6 bulan gitu terjatuh dr katil...dahi bengkak dan lebam....bengkak agak teruk tak lama kawan ku bawa ke klinik kanak2....pastu dokter tu tny nape tak letak sabun?.....kata dokter tue ada sorang mak cik bagi petua guna sabun....bila anak terjatuh cepat2 belek samada ada bengkak atau tak...kalau ada bengkak cepat2 ambik sabun terus tempek jer kat tempat bengkak tue....hihihihi...bukan letak sabun seketoi kat situ....selalunya kalau sabun tue terkena air dia akan lembik kan....kikis bahagian lembek sabun tue jer...

So, bila dahi aira bengkak automatic aku teringat petua kawan aku tue.....tepek dalam 30 minit jer ..pastu aku cuci terus sapu ngan minyak gamat yg aku beli kat langkawi dulu......aku terlupa lak nak snap pict time tepek sabun tue.....
 

Budak baru lepas sakit..mama upah minum susu...huhuhu


P/s : Kalau kwn 2 try n then tak menjadi sory yer.......jgan marah nanti kena jual...hahahaha..just nak share jer.....coz sharing is caring....................:)






No comments:

Post a Comment