Tuesday, June 19, 2012

Aira nak ikut ma ngan pa g keje

Sayu jer rasa hatiku tiap pagi macam nie la....alahai anak daraku pantang kalau nampak mama ngan papa pakai lawa skit mesti nak ikut.....ari nie mama ngan papa keje laa cari duit nak belikan aira susu, pet-pet, mainan, baju bukan nak g jalan2 pon....kalau tak pasal keje tak sanggup la mama nak tinggal aira....lagipon aira dok ngan tok jer bukan ngan org lain pon....

Tiap hari berlakulah adegan tarik menarik si aira nie...hihihi.....mak aku ckp macam nie la gayanyer kalau nak merebut anak....huhuhu.....Memang dr kecil tok @ mak aku yg ngasuh aira....sejak dlm pantang sampai umur 7 bulan aira ada satu jenis penyakit...penyakit suka tersedak susu...dah macam2 botol susu @ susu pon aku biasa tukar...tapi masih tersedak...bahaya sangat tambahan plak byak sngat citer bayi meninggal tersedak susu kat nursery....

Cari punya cari informasi pasal hal nie rupanya ada gak baby baru lahir jd mcm aira...susah sikit nak jaga baby yang tersedak n terluah susu...dulu kalau aku bancuh susu 4 aun 2 aun jer yg masuk dlam perut si aira...baju jgn cakapla sehari tue asyik tukar jer....nak ngasuh baby yg berpenyakit macam nie tak leh lalai jgn sesekali bagi minum susu sendiri atau selitkan dgn kain ke..kalau nak bg baby tido pun kena tinggikan sikit bantal baby tue....pastu bagi mengiring sikit....yg penting tiap kali minum kena sendawakan baby...sampai bunyi eeerrrkkk....hihihi......dalam kami dok berjaga2 pon byak kali gak tersedak....sebab tu la mak aku sendiri yg nak jaga si aira....

Punca jd macam tu ada yg cakap pasal perut baby tak berapa nak matang lagi...tunggu sehingga beberapa bulan dan akan hilang dgn sendirinya......ada yg 4 bln, 6 bulan setahun pon ada....dalam tempoh tu baju asyik berkerak jer la...hihihi.....

Nengok pic aira nie yg bucuk2 nangis pagi ...ayaq basi pon dok ada g tue....masa nie tok dah ambik....tgn tu dok hulur kat aku la....nak suh aku ambik dia...hhhmmm tu pun dan lagi aku snap pic aira...bukan apa nanti besaq2 leh la dia nengok cenggini la aku dulu yer....hihihihi




Tata mama ngan papa mau g keje la.......ptg nie kita jumpa yer.....muahhh...love u .............







4 comments:

  1. yg mak sendiri jaga pon nanges2...

    yg p antar nursery pon nanges2 jugak, lg hati risau sbb pk depa jaga cmner la anak aku tp sbnr nyer anak tu nk kita yg jaga, bkn org jaga depa x ok kan..

    ReplyDelete
  2. Betul tu...nangis sebab nak ikut jer..tapi pastu syok lak main sampai tak ingat..hihihi...
    malam2 bila ma ngan pa ada silap skit nak nangis buat perangai...bila dok ngan tok tak pulak buat perangai....rasanya sbb anak nak perhatian dari kita kot...:)

    ReplyDelete
  3. alahai, sedeynyer nk ikut mama pi kije yer..
    my alya tecit2 dlu biasa la nanges2 x mo kite tinggal die,
    skrg ni dh immune.. heheheh
    salu sgt kena tinggal, hari bekerja la. kl cuti, 24jam berkepit!

    ReplyDelete
  4. A'aa Leily...cian kan kat anak2....alya pun gitu yer....selalu kena tinggal tambah2 ida keje 6 ari off jumaat jer....malam2 lak kejap jer main dah nak tido....sama la kalau cuti jer alahai macam2 ragam ...hihi

    ReplyDelete