Thursday, June 21, 2012

Dinner Ulam....

Nak awet muda selalu? org2 tua ckp kena amalkan makan ulam-ulaman....oleh sbb persekitaran umah aku dikelilingi oleh hutan2..hihihi..takle hutan sangat maka byakla ulam yg boleh dikutip...pucuk ubi, pucuk kadok, pucuk mengkudu tue aku punyer faverate ...

ptg kelmarin pas balik keje cepat2 aku petik pucuk kadok ngan mengkudu.....nak rebus jer pastu cecah ngan air asam.....kalau nak sedap lagi bole buat gulai lemak....tambah pulak siput sedut...adoi mesti makan bertambah2....hihihi.......

Pucuk Kadok.....

Pucuk Mengkudu

Ulam yang dah direbus

Air asam patah2 kan cabai melaka jer....

Sardin masak kari

Dalca ayam ngan sayur....


Alhamdullilah dinner aku semalam.....nyum22....





2 comments:

  1. Sedapnya...bila pekena selera kampung,mmg menaikkan selera kan...
    Ida pernah makan bunga kunyit tak...
    Feveret saya tu bila balik kampung.hehe

    ReplyDelete
  2. betul tu ash...bunga kunyit? ibu kunyit tau la...hihihi....bunga kunyit ambik kat mana? kat daun ke?....atau pucuk kunyit ke...

    ReplyDelete