Monday, February 6, 2012

Gulai Ikan Talang & Nenas

Aku nak cite pasal resepi yang aku masak masa cuti minggu lepas...biasalah time cuti banyak sangat keja umah yg nak kena setlekan...sok seh sok seh sana sini tau2 ja dah nak tengahari...macamana sibuk uruskan umah pun aku tetap akan masak...dari kecil lagi aku memang suka masak...mungkin sbb aku sorang je anak gegirl dlm family ku...jadi dapur tu la tempat ku bermain masak2 sampai la sekarang...lagipun dari kecil; jugak la mak dah ajar pasal masak memasak ni...mula2 dgn kopek2 bawang dgn potong2 sayur jea sampai la dah bole masak sendri...:)...

lagipun memasak ni penting utk eratkan hubungan suami isteri...org tua2 kan selalu pesan kalau boleh kenyangkan perut suami dgn air tgn isteri barulah suami sayang kan....hihihihi betul tak abg??.....ni la lauk yg sempat ku masak..ku masak lauk2 kg jea...salah satunya lauk gulai ikan talang campur nenas...tapi tak boleh mkn selalu yea sebab ikan talang kan masin...kalau nak sedap kena guna ikan talang jenis masin bukan yang masam ye....hhmmm ku suka sgt lauk ni sebb rasa masin2 ikan talang pastu rasa mnis2 dan masam2 nenas...layan la gambar2 yg tak seberapa kat bawah ni.....
Gulai Ikan Talang Campur Nenas
Ikan Cencaru Bakar Berintikan Sambal
Sayur Goreng Kangkung Ikan Bilis
Sambal Belacan + Ulam Diraja
Simple je kan masakan aku..hihihi :)

No comments:

Post a Comment